Het is gelukkig niet zo koud op het perron, want we moeten een aardige tijd wachten tot de trein komt.
De rit in de Thalys verliep ook ontspannen. WiFi en electriciteit zijn inbegrepen.
De RER reed keurig op tijd, en tickets had papa al gekocht in de Thalys. Vijf minuten voor vertrek kwamen we aan bij de TGV.Met de TGV gaat het pas echt hard door Frankrijk. Om 2 uur 's middags staan we al op het station van Marseille.
Het treinstation ligt in het centrum van Marseille, de cruise terminal ligt ver daarbuiten. Maar met de taxi ben je er zo.Het was even wachten op de taxistandplaats van het treinstation, maar om kwart voor drie stonden we dan toch echt oog in oog met 'het kleine bootje', zoals Julie het vooraf omschreef.
Voor drie uur waren we ingecheckt. Even poseren en dan aan boord van de MSC Grandiosa.
Nou, grandioos is het wel. In de hal bij de receptie is alles bling-bling. Vooral de trappen!
Papa's favoriete attractie: het buffet. Meer dan 100 meter lang en vol met lekkers!
Julie zegt: zo eet je toch geen pizza!
Efficiƫnt ingerichte hut: een tweepersoons bed met daarboven twee hoogslapers.
's Avonds om 6 uur eten we met mama's familie in de Purple Crab.
Efficiƫnt ingerichte hut: een tweepersoons bed met daarboven twee hoogslapers.
's Avonds om 6 uur eten we met mama's familie in de Purple Crab.
Het is even wennen voor iedereen: dat tijdslot wordt streng gehandhaafd!
Terwijl we eten, vaart het schip af in de richting van Barcelona.
Terwijl we eten, vaart het schip af in de richting van Barcelona.
We gaan het schip verkennen. De voorsteven is niet toegankelijk voor gewone stervelingen zoals wij. Amy neemt genoegen met een Titanic-pose elders op het schip.
Dit is de badkamer van onze hut; 2 m² groot, maar heel functioneel. En met al die spiegels lijkt het veel groter.
Dit is de badkamer van onze hut; 2 m² groot, maar heel functioneel. En met al die spiegels lijkt het veel groter.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten